Once in Brussels biedt verschillende soorten activiteiten aan om Brussel, zijn geschiedenis en zijn smaakspecialiteiten te ontdekken, terwijl je plezier hebt, te voet, op de elektrische en klassieke fiets of tijdens conferenties. Zij stelt één of meerdere gidsen ter beschikking van haar klanten en zorgt voor de coördinatie van de aangeboden activiteiten.
Deze activiteiten zijn individueel of in besloten groepen toegankelijk :

  • Voor particulieren wordt regelmatig een selectie van bepaalde activiteiten op de agenda aangeboden, zonder eventuele aanpassing van het aanbod.
  • Voor privégroepen biedt Once in Brussels de mogelijkheid om verschillende activiteiten te combineren om culturele evenementen op maat te creëren.

De diensten aangeboden door Once in Brussels zijn onderworpen aan 21% BTW.

De bankgegevens van Once in Brussels NV zijn: Belfius bank – BIC: GKCCBEBB – IBAN: BE66 0682 1221 8243.

Once in Brussels en haar partners hebben als groepsleiders en gidsen de nodige verzekeringen afgesloten in het kader van de activiteiten die zij aanbieden. Zij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen of andere schade die tijdens hun diensten ontstaan ​​in geval van nalatigheid, niet-naleving van instructies of ongepast gedrag van hun klanten. Indien de instructies van de gids niet worden nageleefd, heeft deze de mogelijkheid zijn activiteit te onderbreken of stop te zetten, zonder dat enige vervolging of schadevergoeding voor de klant in overweging wordt genomen. Als de gids tijdens een activiteit die aan particulieren wordt aangeboden, besluit zijn activiteit te onderbreken om de bovengenoemde redenen, zijn de personen die verantwoordelijk zijn voor deze onderbreking verplicht om de prijs terug te betalen die is betaald door de andere deelnemers die niet verantwoordelijk zijn voor de onderbreking van de activiteit.

Wat de fietsactiviteiten betreft, verbindt de klant zich ertoe correct te kunnen fietsen, in een gematigd tempo en gedurende de duur van de gedefinieerde ritten. Once in Brussels behoudt zich het recht voor om de capaciteit en het vermogen van de deelnemer om een ​​fiets te gebruiken te beoordelen. De klant die aan de rit deelneemt, verklaart geschikt te zijn om te fietsen en geen medische contra-indicaties te hebben. Once in Brussels behoudt zich het recht voor om elke persoon die duidelijk onder invloed is van alcohol of drugs of die niet over de fysieke capaciteiten beschikt om alleen te fietsen, van zijn ritten uit te sluiten. Een rit die wordt geannuleerd vanwege het onvermogen van een klant om een ​​fiets te besturen, zal niet onderworpen zijn aan restitutie, enige vervolging of enige compensatie.

Minderjarigen moeten begeleid worden door een volwassene. Hun deelname valt onder de volledige verantwoordelijkheid van de ouder of begeleidende volwassene.

In geen geval kan de gids worden beschouwd als iemand die toezicht houdt op kinderen, noch als verantwoordelijke voor hen in de zin van artikel 1384 al. 2, 4 of 5 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.

Al het materiaal dat tijdens de activiteiten aan de klanten ter beschikking wordt gesteld, blijft de exclusieve eigendom van Once in Brussels of haar partners. De klant verplicht zich om het hem ter beschikking gestelde materiaal op een goede manier te behandelen. Hij is verantwoordelijk voor schade veroorzaakt aan de uitrusting die hem ter beschikking wordt gesteld tijdens de duur van de activiteit, hetzij door zijn eigen toedoen, hetzij door toedoen van anderen. Ouders zijn verantwoordelijk voor schade veroorzaakt aan apparatuur die aan hun minderjarige kinderen is uitgeleend.

Once in Brussels behoudt zich het recht voor om haar prijzen en algemene verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen. De producten of diensten worden echter gefactureerd op basis van de tarieven en voorwaarden die gelden op het moment van aankoop of uitgifte van de bestelbon.

Reserveringen, wijzigingen en annuleringen voor privégroepen :

Als privégroep zijn de reservering van een dienst en de implementatie van een programma op maat gebaseerd op een verzoek van de klant en uitwisselingen tussen deze laatste en Once in Brussels.

De reservering van de dienst wordt bevestigd door een bestelformulier, opgesteld door Once in Brussels. De klant stuurt het ondertekende bestelformulier ter akkoord per e-mail terug naar Once in Brussels. De reservering wordt definitief bevestigd na betaling van een aanbetaling van 30% van het totaalbedrag inclusief BTW. Enkel op verzoek wordt een aanbetalingsfactuur naar de klant gestuurd. Voorafgaand aan de service wordt er per e-mail een globale factuur naar de klant gestuurd. Het totaalbedrag dient minimaal 7 kalenderdagen vóór de dienst betaald te zijn (tenzij anders overeengekomen).

In het geval dat de dienst minder dan 7 kalenderdagen ervoor wordt bevestigd, wordt de totale factuur per e-mail naar de klant gestuurd na validatie van het bestelformulier. Betaling vindt plaats na ontvangst van de factuur. De reservering is definitief bevestigd na betaling van het totaalbedrag inclusief BTW.

Er wordt geen factuur per post verzonden, tenzij de klant dit uitdrukkelijk vraagt ​​bij de bevestiging en vóór de dienst. Alle bankkosten zijn voor rekening van de klant. Once in Brussels accepteert geen betalingen met contant geld of cheque.

De dienst is vast en de prijs wordt vastgesteld op basis van een aantal deelnemers dat bij de boeking is opgegeven. In geval van wijziging kunnen Once in Brussels en haar partners noch het uurrooster, noch de aangekondigde prijs garanderen. De prijs kan worden aangepast aan de nieuwe realiteit, naar boven of naar beneden.
Once in Brussels en haar partners zullen zich inspannen om te respecteren wat is overeengekomen en gevalideerd op de bestelbon.

Het schema kan echter worden aangepast om redenen buiten onze controle. Bij vertraging van de klant kunnen wij de naleving van al hetgeen is overeengekomen niet garanderen. Bij aanzienlijke vertraging kunnen bepaalde activiteiten geannuleerd worden zonder dat er aanleiding bestaat tot restitutie of compensatie.

De dienstverlening wordt vastgelegd in onderling overleg tussen de klant en Once in Brussels. Elke wijziging door de klant wordt zo snel mogelijk per e-mail aan Once in Brussels (info@onceinbrussels.be) meegedeeld, onder vermelding van het bestelnummer, en uiterlijk 7 kalenderdagen vóór de datum van de dienst. Once in Brussels streeft ernaar om rekening te houden met de door de klant gevraagde wijzigingen, maar kan de uitvoering van de gevraagde wijzigingen niet garanderen. Na validatie van het bestelformulier voeren wij niet meer dan één wijziging door zonder een administratiekost van € 50 exclusief BTW per wijziging aan te rekenen, eventueel verhoogd met de door onze dienstverleners geclaimde kosten (tenzij anders overeengekomen). Geen enkele wijziging, behalve in gevallen van naar behoren gemotiveerde overmacht (overlijden van een dierbare, geboorte van een kind, ziekenhuisopname, luchtproblemen, stakingen in het langeafstandsvervoer), is toegestaan ​​minder dan zeven kalenderdagen vóór de gekozen datum (tenzij anders overeengekomen ). tegenovergestelde).

In geval van annulering brengt de klant Once in Brussels zo snel mogelijk op de hoogte via e-mail (info@onceinbrussels.be) met vermelding van het nummer van de bestelbon. Om de gemaakte kosten te dekken en tenzij anders overeengekomen, zal Once in Brussels:

  • 30 kalenderdagen of meer vóór de datum van de dienst: € 50 exclusief BTW voor administratiekosten.
  • Tussen de 29e en de 8e dag van de kalender vóór de prestatiedatum: 30% van de totale TVA omvat, met een minimum van 50€ buiten TVA.
  • 7 dagen kalender of maanden vóór de prestatiedatum: 100% van de totale TVA omvat.

Reservering, wijziging en annulering voor individuele personen :

Als u een individu reserveert en een celbetaling doet, kunt u dat doen via de internetsite van Once in Brussels. Het is niet mogelijk om zonder betaling te reserveren. L’offre (date, horaire, nombre de places disponibles, langue, etc.) est clairement détaillée sur le site: aucune aanpassing is niet mogelijk.

Een individuele reservering kan een verslag maken van een laatste datum, met een functie van de beschikbare mogelijkheden. Elke wijziging door de klant is een plusbericht per e-mail naar Once in Brussels (info@onceinbrussels.be), een faisante verwijzing naar de datum van de prestatie, en deze wordt later dan 7 dagen kalender vóór de datum van de prestatie. Een wijziging, in geval van gerechtvaardigde overmacht (een verlies van een ziekte, kinderziekte, ziekenhuisopname, vliegproblemen, vervoerslange afstanden) kan niet meer dan 7 dagen op de kalender worden opgenomen vóór de terugkomstdatum. Après validatie van uw reservering online, er zijn geen gevolgen plus een wijziging zonder administratief verzoek 10€ buiten de TVA voor wisselgeld, per persoon.

In geval van annulering wijst de klant Once in Brussels af via e-mail (info@onceinbrussels.be) en een faisante verwijzing naar de datum van de prestatie. Afin de couvrir les frais engendrés et sauf arrangement contraire, Once in Brussels facturera:

  • 30 dagen vóór de datum van de prestatie: 10€ buiten TVA, door de persoon ingeschreven, door de beheerders.
  • Tussen 29 en 8 dagen vóór de datum van de prestatie: 50% van de totale TVA omvat, per persoon ingeschreven, met een minimum van 10€ buiten TVA.
  • À 7 dagen kalender of maanden vóór de prestatiedatum: 100% van de totale TVA bestaat uit, per persoon ingeschreven.
  • In geval van gerechtvaardigde overmacht (overmacht, kinderziekte, ziekenhuisopname, vliegproblemen, vervoerslange afstanden): 10€ buiten TVA, door een ingeschreven persoon, van de administratifs, wat de datum is de annulering.

Voor de individuen, als ze meer dan 15 minuten vertraging hebben op het afgesproken tijdstip, begint de gids met het bezoeken van de andere klanten en annuleert de reservering van vertraagde mensen zonder dat dit een probleem zal zijn rembours.

En bij gevallen van extérieurs en onafhankelijke vrijwilligers (extreme klimatologische omstandigheden, ziekte, pijn, defecte techniek, enz.), Eenmaal in Brussel reserveert u het recht om een ​​voorgestelde activiteit voor individuen te annuleren. Er is een datum voorgesteld aan de klant. Als een regeling niet mogelijk lijkt, kunnen sommige betalingen de remboursées integreren.